Monday, 29 August 2011

!!.. BeRaTnYe ..!!


!! Assalamualaikum !!

ARGGHHHHHHHHH !!!! KENAPA?!!!!!!! YA ALLAH !!!! KENAPA ?!!!!!!!

hhhuuuuuhhhh , sbl0m tu .. Iza nk ingat kan , jgan luper jwab salam Iza yer ..huhhhh . pela Iza nie .. asyik mengeluh jer.. x baek taw .. xpe2 , kitas share2 st0ry ..

s0 , ape cer ?? kenapa mcm 0rg x bt0wl jer ? kenapa Iza ?? (eh ! mcm 0rg giler plak) .. 0key2 , st0p mencarut ..

Kwan2 ku tercinta .. tl0ng la Iza , beratnye dugaan yg Allah berikan kat Iza .. kenapa Iza diuji sebegini ?? adakah Iza x layak menikmati kegembiraan ?? astaghfirullahalazim !! kenapa Iza pkir mcm nie ??? Allah sygkan hamba2 -Nya... dan setiap hamba-Nya x t'lpas dari dugaan dan ujian yg Allah berikan .. ingat la , setiap dugaan yg Allah berikan pasty ade hikmah disebaliknye . pasty ade kbahgiaan kelak .. jgn risau Iza ..

Huhhhh , tapy nape brat sngat dugaannye ?? mcam nk angkat berat je .. rasenye angkat berat p0n x seberat nie .. huuhhh …

Jangan mengeluh Iza .. Allah beri ujian seberat mane p0n kite kena trime dan laluinye dgan pn0h ksabaran .. mane taw skunk nie Allah bagi ujian g berat giler kat kita .. kelak Allah bagi kenikmatan yg x t’hingga kpd kita .. jgn la t’lalu mengeluh dgan ujian yg Allah berikan .. x baek ,, SABAR adalah KATA KUNCI agy sgale msalah dan dugaan yg kita hadapi .. ingt tu , ukan untuk Iza s0rang je .. tpy kwan2 p0n kena ingat tu .

Hurmmm , kenapa Iza rase ditipu ? kenapa Iza rase cemburu sngat ? kenapa Iza perlu malu jika nk b’chat ngan Munib kat ‘YM’ ?

Sbab Iza hanya manusia yg lemah .. dan diuji prasaannye .. Allah nk tng0k ksabran hamba-hamba-Nya pabila menghadapi msalah .. jgn la t’lampau cmburu , kelak akan membinasakan diri .. dan malu itu bagus … baru 0rg x pkir kita nie ‘muka temb0k’ .. tpy kalo malu sngat p0n susah sngat .. bak kata pepatah “malu bertanya sesat jalan” .. s0 , berpada-pada la nak malu tu …

Hurmmm , adik ( my y0unger sister ) .. lpas nie jgn la citer yg bukan2 kat abg Munib awak tu .. kal0 nk chat tu chat jela .. jgn la smpai citer pasal _ _ _ _  kat abg Munib … h0pe adk dpat pengajaran dry kisah nie .. jgn nk menaikkan angin k.l0ng lagi .. maafkan k.l0ng kal0 k.l0ng termarah awak .. k.l0ng sygkan  awak .. ukannye k.l0ng  benci awak .. ingt tu dik … adik x payah la citer aty n prasaan k.l0ng serta cerita k.l0ng kat Munib dik .. dye bukan nk taw agy kisah k.l0ng .. ingat tu dik… k.l0ng syg awak ..

N f0r x-gf Munib , maafkan segala ksalhan akak n adik akak .. dye x taw ape2 , n tl0ng la jgn citer yg bukan2 psal dye kat 0rg laen .. dye cume agy taw tu je kat Munib .. dye x mengaibkan awak .. tl0ng la … jgn la mengaibkan adik saye .. dye x taw nie smue akan t’jady .. maafkan akak kal0 ade t’kasar bahase n t’silap bicara .. maaf lagi sekali…

Di kesempatan ini juga , Iza ingin minta maaf kat sesiapa yg pnah Iza wat ksalhan n d0sa yg x dpat diampunkan .. especially f0r Abdullah Munib , my family n x-gf Munib .. Iza bnyak d0sa kat anda semua .. Iza bnyak menyakitkan aty k0rang .. Iza sedar , 0rg mcm Iza nie x layak unt0k dimaafkan .. s0 , Iza ingin menyusun sepuluh jari , ingin mem0hon amp0n dan maaf sekiranye Iza ade t’kasar bahase , t’silap bicara , t’salah perlakuan … harap diamp0nkan d0sa Iza …

N f0r all my l0vely frenz .. time kaseh kane slame nie k0rang smue sabar melyan krenah Iza yg kebudak-budakkan skit nie .. Iza x taw la kal0 Iza xde k0rang smue .. Iza rase Iza mati kal0 k0rang xde .. k0rang la yg slalu wat Iza happy giler yg amat .. maafkan segala ksalahan yg pnah Iza wat kat awak smue , amp0n yer ! … muahhh ! l0ve u all…



 SELAMAT HARI RAYE SMUE ,,,

K la.. Iza pnat nk menaip .. idea p0n ilang .. kpale makin pning ... Assalamualaikum..~

p/s:…. SELAMAT HARI RAYA , MAAF ZAHIR DAN BATIN KPAD SMUE PENGUNJUNG BL0G NIE SERTA KWAN2 YG TERCINTA , MY FAMILY n ABDULLAH MUNIB … juga adik yg akq x pnah benci walo sesaat p0n..