Sunday, 6 November 2011

Cinta di antara dua darjat

ASSALAMUALAIKUM..

Holla readers shemua.. Bertemu kita kembali dalam rancangan.. Cel0teh Bersama Miss Single.. Ececeh! Terlebih sudah.. Entah biler mase tah Iza wat rancangan realiti tb nie.. 0oops ! Bukan tv.. But bl0g.. Kihkihkih,, Ape der kes.. Alamak ! Penyakit 'BIGO' Iza da dtg.. Ah sudah ! Huhuhu.. 

Shemua readers Iza yg chumel2 n ensem2 nie sihat? Hope sihat selalu.. Kalau ade rase nak sakit tu,, cepat2 jumpe doktor.. Kalau sakit berat2 jumpe la doktor pakar.. Kalau ringan2 jumpe doktor biasew je.. Kalau sakit CINTA jmpe la doktor pakar cinta like Me. Ceh ! Perasan pulak.. Hehehe..

Okeyla.. Mesty k0rang tertanya-tanya tentang entry kali ini.. Bunyi macam gempak je.. Macam nak buat teater la pulak.. Macm citer  'ANTARA DUA DARJAT'  yang dilakonkan oleh P. Ramlee dan Saadiah.. Hurmm, lebih kurang la.. But yang lelakinye bkan local musician. Just 0rg biase,, tapy berlainan agama dgan si perempuannye.. Alamak! Ini bukan cerita Iza ker?? Hahaha (xdepape yg lawak p0n) .. Memang la citer Iza kan... Okey la,, nie berkisarkan tentang hidup Iza.. Cuma, Iza beri contoh je.. Macam perumpamaan la.. Huhuhu..

Hurmm,, kite0rang berkenalan dalam 'Facebook' .. Berbeza dengan crite P. Ramlee.. Dia0rang bertemu ketika P. Ramlee atau dlam criter nie bernama Ghazali telah membantu Saadiah ur Tengku Zaleha menolak kereta Tengku Zaleha ketika keretanye terkandas di dalam lumpur. Kan?? Lain sangat.. Jauh langit dari bumi.. But, like I care.. Iza ckap tady itu hanye perumpamaan sahaja. 

Anda semua nak tau tak.. Mase mula2 dye start chat.. Iza tak faham apa yang ingin dikatakan olehnye.. Rase baran p0n ade.. Laen Iza cakap, lain pulak dye balas.. Mane taknye,, Iza tak faham dengan apa yg dye tuliskan.. Mula2 Iza ingatkan dye tu 0rang melayu taw. Siap beri salam lagi kat dye.. Sekali biler Iza tanye dye  awk org cina ker?? Dye ckap yer.. But,, before I ask his religion.. Dye ckap.. '' Awak cantik.. Sya cinta sama awk.. syg..."   .. Waduh ! Meremang bulu roma Iza.. Rase nak perngsan pon ade.. Tapy , dlam hati suka sngat dye ckap mcam tu.. Tapy syg,, kalau la yg ckap tu 0rg Islam.. Gerenti cair Iza.. Hahaha, macam lirik lagu kat bwah nie..

Getaran jiwa
Melanda hatiku
Tersusun nada
Irama dan lagu

Lepas tu, dia rase mcam pelik je biler Iza tnye dye 0rg Cina ker.. Urm, cpat2 dye balas.. "Orng cina x boley ke bercinta dgan orng melayu.. Kata satu Malaysia ma.. Ape salahnye.." .. Hish! Nak je marah dye, tapy terlajak perahu boleh diundur,, terlajak kata binasa jadinye.. So, Iza mengambil keputusan untuk tidak mem****  h***n dye. Huhuhu, sorry la dear kalau perkataan Iza nie kasar sngat.. Iza geram sangat but seperti entry Iza yang lepas.. Kite kena THINK POSITIVE.. 

Huhuhu.. So, kiteorang chat smpai petang.. Dlam chat tu, he always ckap I love u la.. Panggil Iza syang la.. Biler Iza ckap yg Iza x suke dye ckap mcm tu , dye minta maaf.. Tapy lepas tu dia buat lagi.. Ish ! Rimas rasenye.. Awak, kite nie berlainan agama .. Rasenye saye x sesuai untok awak.. Kalau yer pon kite bercinta.. Gerenti dapat tentangan yg hebat dry kedua belah pihak.. S0ry yer wak, bkan nak menghampakan awak.. But, I can't.. Hati saye telah di isi oleh seseorang.. Tapy, dye telah sakitkan hati Iza.. Dia tak hargai Iza.. Sampai hati dyekan. Jahat sngat ker Iza smpai dye sanggop buat Iza mcm tu??? 

AWAK!! JHAT SANGAT KER IZA SAMPAI AWAK SANGGUP SAKITKAN HATI IZA??
KECEWAKAN IZA..?? HUHH,, SAMPAI HATI AWAK..!

Andai lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andai lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah mencintai lelaki itu.

Andai lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itu maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang berantem. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak sesuatu yang terjadi.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cerewet, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda risih, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andain lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mau kamu berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima kamu seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan kamu, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan kamu dan masih mengangap kamu anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. terkadang dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, kamu akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk kamu .

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia melebay-lebay. Dia bukannya mahu dipujuk dengan uang atau hadiah, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak mencintai kamu tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan bilang lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mau menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia denganmu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan menjadi tengking, dia bukan bermaksud untuk menjadi tengking, tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan sikanya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar mencintai anda. Perempuan sulit untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbedaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun sebenarnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.

HUhhh,, apela Iza nie.. Asyik bersedih je.. Mane la Iza tak sedih.. Sakit sangat hati nie.. But, dye tak mengerti.. Hari nie Iza menangis lagi.. Sebab terlalu sakit sangat hati ini.. Even dye da sakitkan hati Iza.. Iza maseh sayangkan dye.. Iza tak nak kehilangan dye.. Tapy,, Huhhhhhh..

Da la, tak mau teruskan.. Kang makin lebat pulak air mata nie mencurah.. Okeyla readers.. Selamat Malam.. n Selamat Hari Raya Aidiladha.. Korban! Korban.! Ha ! Hari ni and semalam Iza telh menjady korban .. Huhuhu, hanye parents Iza je yg taw ape maks0d Iza. Kesian anak Zulkefli n Siti Radiah nie... Sedeyh~



- MA'AS SALAMAH -