PAUSE HERE

Saturday 30 June 2012

Ke"PELIK"kan melanda diri.

ASSALAMUALAIKUM.


muke pelik la sngat.. =..="


Apa khabar stalkers? Hehe, bertemu kita lagi ya. Dalam 1 hari Iza update 2 entry. Huhu, Iza sebenarnya tak ngantuk lagi. Tak tahu nak buat apa, update blog jela. Lepas nie, InsyaAllah busy and focus with homework. 

Hari ini Iza nak share sedikit berita tentang result Mid-year test yang lepas.. 

But, sebelum tu. Pada hari Jumaat yang lepas *Eceh! Macam nak buat karangan pulak.* Bersamaan dengan 29 June 2012 sekolah Iza telah mengadakan HARI TERBUKA.. *Wah! Budak-II kalau dengar ada hari terbuka. Mulut semua terlopong. Jantung berdup dap, dup dap.. Hehe, kta la tu..Takut sangat nak berdepan dengan cikgu. Nak dengar segala kelemahan yang ada pada diri kita.

Haha, Iza lettuw. Serius! Memang berdebar-debar masa tunggu giliran Iza.. Lagi-II bila Pn. Junaida (GURU B, INGGERIS) menjadi peneman setia  Pn. NORIATY (GURU KELAS) masa hari terbuka tu.. Lagilah meremang bulu roma den. Akhirnya, saat yang ditunggu-tunggu telah pon tiba. Dalam masa tu, nasib Iza dok kena berdepan dengan Pn. Junaida.. 

Sesampai sahaja di depan , Iza suruh encik duduk. Lepas tu, start lah perkara yang merunsingkan hati Iza lagi tadi.. Nasiblah tak lama, Teacher siap puji lagi yang Iza selalu bantu dia, tiada masalah dalam pelajaran.. *Alahai, masa ni Iza rasa hidung Iza kembang kuncup je. ehehe, (BUKAN RIAK EA..)

Lepas je sesi temuduga habis. Iza kelik dengan encik. Sebelum tu, Iza round satu sekolah sebab nak cari adik Iza. Punyalah berlenggang dia jalan. Aiissshh, sabar jela.. Satu yang Iza pelikkan. Biasanya encik, ibu, atok akan memberi khidmat nasihat yang percuma kepada Iza. Tapi result kali ni, macam tak ada ape-II yang berlaku. PELIK ! =.="

Maybe sebab cikgu cakap keputusan Iza nie bagus, ada peningkatan hanya perlu berusaha lagi.Encik terus tak nak komen pape kot. Hehe.. Cuma satu hal menjadi isu.. Guru-guru pasti pantang mendengar pasal "muka buku" A.K.A "facebook".. Hehe, hari tu Pn. Junaida sampai menjerit dengar perkataan tu. PELIK! =.="

Kemungkinan guru-guru tak nak anak muridnya terjebak dengan kelalaian bermain FB je.. Aisshh, penyakit FB, TWITTER, BLOGGER nie dah semakin merebak. Ape ingat semua benda nie takde virus ke? Lagi besar taw virusnya. So, untuk tidak lalai dalam pelajaran. Haruslah dicegah dari awal. DENGAN MENUTUP AKAUN FACEBOOK, TWITTER, BLOG BUAT SEMENTARA WAKTU.. *eceh! Iza sendiri tak tutup lagi.. hehe, But kalau tak nak cuba cara ni. Cuba cara lagi satu. iaitu dengan jarang-II membuka FB.. InsyaAllah kita akan lebih focus dalam pelajaran.

*Huhuhu, menjadi pensyarah tak bertauliah sebentar.*

HA! lagi satu ke"PELIK"kan.. Tadi Iza buka 


So, lepas dah buka tu Iza try la checkedout result pertengahan tahun.. Yang mengejutkan Iza.. Iza dpat result yang nie.


4A4B . . HAHA, padahal 3A5B je. Iza check punya check. Rupanya, SCIENCE Iza dapat A daa.. Tapi, sejujurnya Iza dapat B.. aisshhh, untung ler.. Kenapa cikgu tak ikut dalam SAPS nie je yer? kalau tak untung Iza.. Dapat nombor 2 dalam kelas. Huhu..

Tapi, apa-II pun Iza bersyukur pada Allah sebab telah memberikan nikmat yang tak terhingga kepada Iza. Dan Iza sebagai pelajar harapan sekolah, tidak akan mensia-siakan tanggungjawab yang telah diberikan. Iza nak bahagiakan family Iza. Guru-guru Iza.. Harap impian Iza ni akan tercapai.. AMINNN!! (doakan yer..)

Dan alhamdulillah jugak sebab keputusan Iza meningkat. Walaupun hanya satu subjek, tapi sudah cukup bagi Iza... Iza harap trial yang akan datang resultnya lebih gempak dari result sebelum nie. AMIN !

KDK- Kedudukan Dalam Kelas.
KDT- Kedudukan Dalam Tingkatan.
ALHAMDULILLAH, MENINGKAT.

Okeyla ! da start mengantuk pulak. Go To Go.

- MA'AS SALAMAH -

NoTa KaKi:
Lagu blog Iza sedap tak??
*ceyt! xde kena mengena...

No comments :